HELSEPERSONELL
Behandlingstid for søknad om behandlingshjelpemiddel er normalt 2-5 virkedager.
INTERNT: For helsepersonell (spesialist) i Helgelandssykehuset
Det må være en autorisert lege (spesialist) som søker om utlån av behandlingshjelpemidler.
Skjema sendes via DIPS Arena. Det gjøres på lignende måte som når man henviser til avdeling i Helgelandssykehuset. Du henter Søknadsskjema i DIPS Arena under fanen ‘’dokumentfane’’. Sendes til: felles kontor beh.hjelpemidler HSYK.
Er dert allikevel ønskelig å sende søknad med vanlig post? Se under neste fane for eksternt helsepersonell.
EKSTERNT: Helsepersonell utenfor Helgelandssykehuset sender søknad via vanlig postgang
Det må være en autorisert lege (spesialist) som søker om utlån av behandlingshjelpemidler.
Søknadskjema for behandlingshjelpemidler finner dere via denne linken:
https://behandlingshjelpemidler.no/soknadsskjema/
Postadresse:
Helgelandssykehuset HF
Senter for behandlingshjelpemidler
Postboks 613
8801 Sandnessjøen.
KONTAKT
Ved feil på utstyr eller bestilling av forbruksmateriell, ta kontakt med oss.
I all hovedsak ønsker vi bestillinger og andre henvendelser sendt til en av våre mailadresser. Vi lever for å levere riktig og trygg hjemmebehandling. Gjennom telefon får vi dessverre behandlet færre bestillinger og henvendelser pr dag (erfaringsbasert). Ved e-post blir prosessen kraftig effektivisert. Vi ser henvendelsen, behandler den og gir fortløpende tilbakemelding. På denne måten kan flest mulig brukere effektivt få tilsendt utstyr eller forbruksmateriell.
Har du av ulike årsaker ikke mulighet til å sende mail, er vi selvfølgelig også behjelpelig på telefon.
Kontaktside behandlingshjelpemidler