Intensiv sengepost, Mo i Rana

Intensiv tar hånd om akutt syke pasienter som trenger ekstra tett oppfølging, som overvåkning, respirasjonshjelp eller annet. Vi tar i mot både kirurgiske og medisinske pasienter, fra små barn til eldre.

Vi har sykepleiere, intensivsykepleiere, anestesileger, medisinske leger og kirurgiske leger.

Hva gjør vi?

• Overvåkning av kirurgiske pasienter som har vært til operasjon. Pasientene ligger hos oss fra en time til flere døgn, avhengig av kompleksitet og pasientens tilstand.
  • Observasjon og behandling etter ulykker av alle slag.
  • Observasjon og behandling av medisinske pasienter med eksempelvis hjerteinfarkt, lungeemboli (blodpropp i lungene), sepsis (alvorlig infeksjon), forgiftninger, hjertesvikt, hjerneslag, andre alvorlige infeksjoner med mer.
  • Elektrokonvertering i lett anestesi.
  • Respiratorbehandling.

Slik finner du fram

Oppmøtested

Vi er lokalisert i 2. etasje, med inngang mot operasjon. Det er ikke lov med blomster på sengeposten.

Besøkstider alle dager: 14.00 - 15.00 og 18.00 - 19.00.  Dersom det er behov for det kan vi tillate besøk utenfor vanlig visittid. Av og til må vi nekte besøk da pasientene trenger ro. Vi ber om forståelse for dette.

En bygning med mange vinduer

Helgelandssykehuset Mo i Rana

Sjøforsgata 36