Beredskap nedjustert etter brann i leilighetskompleks i Mosjøen (oppdatert 18. desember)

Helgelandssykehuset fikk inn sju pasienter etter brann i et leilighetskompleks for eldre i Mosjøen. Ingen av disse var alvorlig skadd.

Beate Johansson, kommunikasjonsrådgiver og Mette Horsberg, kommunikasjonssjef
Publisert 17.12.2022
Sist oppdatert 18.12.2022

Helgelandssykehuset​ satte katastrofestab. Sykehuset var en periode i rød beredskap, deretter gul. Lørdag klokken 10.15 er beredskapen nedskalert til grønn. Søndag 18. desember klokken 1500 gikk sykehuset ned fra grønn beredskap til normal.

Det var tilstrekkelig med kapasitet til å håndtere disse pasientene ved sykehusenheten i Mosjøen.​

Et pårørendesenter i Mosjøen ble lørdag opprettet i samarbeid med Vefsn kommune.

Det ble også opprettet et telefonnummer til pårørende, men dette er nå avviklet da behovet ikke lenger er til stede.

Pressetelefon: 47 66 94 18.