Ansettelse av klinikksjef i Prehospital klinikk

Jørgen Nilsen er ansatt i stillingen som klinikksjef Prehospital klinikk. Jørgen er intensivsykepleier i bunnen, har i tillegg solid lederutdanning, og har arbeidserfaring fra alle ledd i den akuttmedisinske kjeden.

Publisert 02.09.2024
En mann som smiler til kameraet

Jørgen Nilsen har vært klinikksjef i Finnmarkssykehuset siden 2013, først ni år for prehospitale tjenester og så i to år inhospitalt der han har ledet Hammerfest sykehus. Han har master i helseledelse og gjennomgått nasjonalt topplederprogram.

Han begrunner selv sin motivasjon med at den prehospitale tjenesten har hatt en rivende utvikling de siste årene og at han ønsker å bidra med ledelse og utvikling av framtidens faglige prehospitale elitelag.

– Dette blir spennende, jeg gleder meg veldig, sier en entusiastisk Jørgen Nilsen.

– Jeg kjenner jo litt til fagmiljøet på Helgeland fra før og ser virkelig fram til å være med på å utvikle og drive tjenestene framover.

Administrerende direktør Lena Nielsen sier:

– Jørgen er en relasjonsorientert leder og forfekter lagspill. Han kjenner vår historikk godt ved å ha vært en del av den prehospitale familien i Helse Nord siden 2013. Han har den motivasjonen og de kvalifikasjoner vi etterspør.