Psykologspesialist Martine

Psykolog og psykologspesialist

Klinikk psykisk helse og rus i Helgelandssykehuset består av poliklinikker og døgntilbud innen psykisk helsevern for barn og unge, psykisk helsevern for voksne, tverrfaglig spesialisert rusbehandling og habilitering.

Våre poliklinikker er lokalisert i Brønnøysund, Sandnessjøen, Mosjøen og Mo i Rana. Døgntilbudene er lokalisert til Mosjøen og Mo i Rana.

Klinikk psykisk helse og rus er opptatt av å være faglig oppdatert og tilbyr en rekke ulike behandlingstilbud.

Vi har etablert FACT-team og FACT-lignende team der dette er naturlig, spe- og småbarnsteam er etablert i alle poliklinikkene. AAT er også etablert på alle steder. Vi er nå i gang med økt prioritering på TSB-feltet med egne rusteam eller egen poliklinikk.

​Hei du som studerer til å bli psykolog

Har du sjekket ut mulighetene for deg i nord, nærmere bestemt på Helgeland?

Vi kan legge til rette slik at hele spesialiseringsforløpet for psykologer kan dekkes i foretaket. Dette gjelder innenfor barn og unge, voksne, nevropsykologi og habilitering. Vi har mange dyktige psykologer og psykologspesialister som vil ta godt imot nye kollegaer. Vi har også god erfaring med å ta imot studenter i hovedpraksis.

Setter stor pris på en god prat, så ta gjerne kontakt med oss om du har spørsmål eller ønsker en uhøytidelig samtale.

Kontakt områdesjefene våre hvis du ønsker mer informasjon.

– Jeg er glad i psykiatrimiljøet på Helgeland, og er glad for at jeg valgte å jobbe her.

Martine Sivertsen, psykolog i spesialisering

Møt Martine

​​Martine Sivertsen er psykolog i spesialisering i Sandnessjøen. Hun er opprinnelig fra Sandnessjøen, tok utdannelsen i Danmark og praksisen i Mosjøen.

- Jeg trivdes så godt i praksis, og jeg trives så godt på Helgeland, at jeg ville tilbake. De tingene storbyene har å gi, har blitt mindre og mindre relevant for meg, sier Martine.

Glad for valget

Martine er i tillegg en del av AAT – ambulant akutteam, med hovedbase på Mo. Hun kjenner derfor godt til hele psykiatrimiljøet på Helgeland, og forteller at det er mange felles samlinger og fagdager, og godt samarbeid på tvers. – Jeg er glad i psykiatrimiljøet på Helgeland, og er glad for at jeg valgte å jobbe her.
Hun synes det er mange fordeler med å bo på et mindre sted, og hvis hun savner storbyen, kan hun reise dit på besøk. I Sandnessjøen er kort vei til det meste, og lett å treffe venner.

Spontane båtturer etter jobb

Siden Martine har en stillesittende jobb med til tider alvorlige tema, er det godt å kunne komme seg raskt ut i naturen. Det er mange muligheter i Sandnessjøen og på Helgeland, med kort veg til både fjell og hav. Hun og kjæresten har tilgang til både motorbåt og seilbåt, og de utnytter enhver mulighet til å finne en bortgjemt hvit strand på en av de mange øyene på Helgelandskysten.

- Vi drar ofte på spontane turer etter jobb. Vi har varierende vær her, så vi utnytter finværet så mye vi kan. Vi tar gjerne med oss noen venner, og stikker for å grille, bade og kose oss. Vi gleder oss veldig til å fortsette utforskingen av øyene, som Brasøy, Herøy og Tranøy, og teste ut den gamle krabbeteinen vi kjøpte, sier Martine, som nå også selv har fått seg båtsertifikat.

Sist oppdatert 20.12.2023