DMS modellbilde

Distriktsmedisinsk senter Sør-Helgeland

Distriktsmedisinsk senter Sør-Helgeland (DMS Sør-Helgeland) er bygget av Brønnøy kommune og sto ferdig i november 2021. Helgelandssykehuset HF er leietaker. DMS Sør-Helgeland ble satt i drift 1. januar 2022.

Pasientinfo om Distriktmedisinsk senter Sør-Helgeland

Finn ut mer om behandlingstilbud, adresser og kontaktinfo ved Distriktmedisinsk senter Sør-Helgeland (DMS).

Informasjon om Distriktmedisinsk senter
Bygg med blå himmel over
En mann i grønn skjorte

Sturla Ditlefsen

Leder for Distriktsmedisinsk senter Sør-Helgeland

sturla.ditlefsen@helgelandssykehuset.no 90 03 55 72

Offisiell åpning av Distriktsmedisinsk senter Sør-Helgeland

22. april åpnet helse- og omsorgsminister Ingvild Kjerkol Distriktsmedisinsk senter Sør-Helgeland (DMS Sør-Helgeland) i Brønnøysund. Et spesialisthelsetilbud der pasientene bor, som gir kvalitet og trygghet til befolkningen på Sør-Helgeland.
Se bilder fra åpningen
Taler under åpningen

Fremover med distriktsmedisinsk senter

Helgelandssykehuset ønsker ikke å gå et skritt tilbake, men et skritt framover, til det beste for pasienten. Vårt mål er å bli Norges beste lokalsykehus og DMS-et på Sør-Helgeland er en viktig del av dette. Målet fra sentrale myndigheter er klart og tydelig: Vi skal planlegge for pasientens helsetjeneste og det utadvendte sykehus. Vi desentraliserer det vi kan- og sentraliserer det vi må.
Les kronikken til DMS-leder Sturla Ditlefsen
Fasadebilde